[O1] Tylko jeden kluczyk, jak go zakodować?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • suchy999
    Classic
    • 2014
    • 3

    [O1] Tylko jeden kluczyk, jak go zakodować?

    nic nie trzeba kombinować
    tylko taśma dwustronna i takie bolce które tylko są po to abyś krzywo nie nakleił znaczka
    a może przy okazji zmienisz zieloną kurkę na nową, "chromowaną"?
  • MariuszM
    Classic
    • 2012
    • 15

    #2
    [O1] Tylko jeden kluczyk, jak go zakodować?

    Sytuacja wyglądała tak.

    Kupiłem Skodę Octavię z 1999r z jednym kluczykiem.

    Nie działał w nim pilot zdalnego sterowania.

    Tak więc podłączyłem AUTOCOMPA i zgodnie z instrukcją chciałem zakodować pilota.

    jednak coś poszło nie halo i wywaliło mi błąd. Po czym przy próbie odpalenia auto gaśnie po sekundzie i miga dioda immo.

    Oczywiście nie było PINu.

    Zakupiłem VAG TACHO.

    Odczytałem pin, i męczę się z zakodowaniem, kluczyka.

    Wszystko niby idzie ok. Klikam na PROGRAM NEW KEY, podaję pin, wybieram 1 nowy kluczyk, zaznaczam "erase old keys", kanał 21 i klikam ok. Niby wsio leci. Kontrolka od immo gaśnie. Po wyłączeniu i załączaniu zapłonu auto odpala normalnie, chodzi i z 5 minut. Po zgaszeniu auta, i wyjęciu kluczyka. Przy ponownej próbie odpalenia znowu miga immo i nie idzie odpalić.

    Zaznaczam, że mam tylko jeden kluczyk.

    Poratujcie koledzy bo do głowy dostanę!

    Komentarz

    • djwyrebas
      Ambiente
      • 2011
      • 214

      #3
      wchodząc w kanał 21 dajesz nową wartość - 0? czyli wykasowujesz zapamiętane dotychczas?
      Jeśli nie, to tak zrób. w Vag com trzeba było najpierw w nowa wartość dać 0, test save a dopiero potem nowa wartość 1, test, save.
      gazu, bo dogania nas starość!

      Komentarz

      • K_Popiel
        Rider
        • 2010
        • 608

        #4
        Usystematyzujmy:

        1. Chcesz zakodować kluczyk czy dopasować pilota, to są dwie różne sprawy.
        2. Jakim programem to robisz ?
        3. Czy czasem nie było tak że chciałeś dopasować pilota a odkodowałeś kluczyk ...
        // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
        ------------------------------------------------------

        Komentarz

        • MariuszM
          Classic
          • 2012
          • 15

          #5
          Zamieszczone przez K_Popiel
          Usystematyzujmy:

          1. Chcesz zakodować kluczyk czy dopasować pilota, to są dwie różne sprawy.
          2. Jakim programem to robisz ?
          3. Czy czasem nie było tak że chciałeś dopasować pilota a odkodowałeś kluczyk ...
          1. Teraz i jedno i drugie, bo ani pilot nie działa, ani auto nie odpala.
          2. Mam interface Autocom, mam VAGa, mam VAG TACHO, czyli 3 rózne interfacy.
          3. Dokładnie tak jak piszesz w autocomie jest funkcja adaptacji pilota. I w tej adaptacji niby wsio poszło ok, ale zaczął migać immo po niej i auto już nie chce odpalać. (po zakupie nie działał pilot a auto normalnie jeździło, dioda w nim miga po naciśnięciu przycisków)

          Robię tak jak w opisie vag tacho i tą metodą przez chwile auto cyka.



          Czyli wpisuje pin, number of new keys "0", Erase Old Keys - zaznaczam ptaszka. Channel 21, i daję ok. Kontrolka od imo gaśnie.

          Wyłączam zapłon. Po tej operacji auto odpala i działa normalnie. Zgaszę po jakiś 3-5minutach chcę odpalić i znowu miga immo i odpala na sekundę

          Druga opcja:

          wpisuje pin, number of new keys "1", Erase Old Keys, zaznaczam ptaszka. Channel 21, i daję ok. Kontrolka od imo zaczyna mrugać jak oszalała.

          Wywala błąd w VAGu, że kluczyk nieprawidłowo zaprogramowany...

          Komentarz

          • K_Popiel
            Rider
            • 2010
            • 608

            #6
            VAG Tacho zostaw w spokoju, odczytałeś pin i to już wystarczy. Teraz skorzystaj z VAG'a.
            Zaczniemy od zakodowania kluczyka.
            Zrób tak:

            Podlaczamy interfejs VAG.
            Wkładamy kluczyk i włączamy zapłon.
            Uruchamiamy program VAG-COM i wchodzimy w [17 - Instruments], dalej [Login - 11]. Podajemy PIN poprzedzony cyfra 0. Jezeli PIN jest prawidlowy nie pojawia sie zaden komunikat. Jeżeli PIN jest nie prawidłowy wyswietlony zostanie komunikat o niewłaściwym pinie. Powinna zapalić sie kontrolka IMMO. Nastepnie wybieramy [Adaptation - 10] i wpisujemy 21 w "Channel Number". Wybieramy [Read]. Widać ile kluczyków jest obecnie w pamieci. Wpisujemy 0 w pole "new value". Ta opcje powoduje wykasowanie aktualnie zapamiętanych kluczykow. Wybieramy [Test], a nastepnie [Save]. W tym samym miejscu gdzie wcześniej wpisaliśmy 0, podajemy ile kluczyków chcemy zaprogramować (np. 2). Nastepnie wybieramy [Test] i [Save]. W tym momencie kluczyk, który jest obecnie w stacyjce powinien sie zaprogramować a kontrolka zgasnąć. Wybieramy [Done, Go Back], [Close Controller, Go Back - 06]. Wyłączamy zapłon. Wkładamy kolejny klucz i włączamy zapłon. Kontrolka powinna w ciągu 2s zgasnąć. Wylaczamy zaplon. Jezeli chcielismy zakodowac wiecej kluczy to teraz wkladamy kolejny i powtarzamy procedure. Na koncu uruchamiamy silnik ostatnim zakodowanym kluczem.

            Daj znać jak poszło, w razie problemów atakuj na priv, pomyślimy.
            // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
            ------------------------------------------------------

            Komentarz

            • MariuszM
              Classic
              • 2012
              • 15

              #7
              K_Popiel, tylko pytanie teraz jedno zasadnicze...

              Czy takim kablem to pójdzie? http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/vag...abel-piny.html

              Kabel zakupiłem chyba z 4 lata temu i tak sobie leżał.

              Komentarz

              • K_Popiel
                Rider
                • 2010
                • 608

                #8
                Myślę że bez problemu Jaki masz do tego program ?
                // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                ------------------------------------------------------

                Komentarz

                • Krzych
                  Rider
                  • 2005
                  • 671

                  #9
                  Zamieszczone przez MariuszM
                  wpisuje pin, number of new keys "1", Erase Old Keys, zaznaczam ptaszka. Channel 21, i daję ok. Kontrolka od imo zaczyna mrugać jak oszalała.

                  Wywala błąd w VAGu, że kluczyk nieprawidłowo zaprogramowany...
                  Transponder nowy czysty? może jest używany i zatrzaśnięty LOCK, wtedy takiego nie dopiszesz.
                  DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                  www.chiptuning.katowice.pl
                  DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                  Komentarz

                  • MariuszM
                    Classic
                    • 2012
                    • 15

                    #10
                    Kurna już sam nie wiem.

                    Robię dokładnie tak jak w opisie, VAG-Comem poszło bez problemu, tylko, że u mnie:

                    Uruchamiamy program VAG-COM i wchodzimy w [17 - Instruments], dalej [Login - 11]. Podajemy PIN poprzedzony cyfra 0. Jezeli PIN jest prawidlowy nie pojawia sie zaden komunikat. Jeżeli PIN jest nie prawidłowy wyswietlony zostanie komunikat o niewłaściwym pinie. Powinna zapalić sie kontrolka IMMO. (U mnie ona gaśnie - przestaje migać) Nastepnie wybieramy [Adaptation - 10] i wpisujemy 21 w "Channel Number". Wybieramy [Read]. Widać ile kluczyków jest obecnie w pamieci.( u mnie 0) Wpisujemy 0 w pole "new value". Ta opcje powoduje wykasowanie aktualnie zapamiętanych kluczykow. Wybieramy [Test], a nastepnie [Save]. W tym samym miejscu gdzie wcześniej wpisaliśmy 0, podajemy ile kluczyków chcemy zaprogramować (wpisuję 1). Nastepnie wybieramy [Test] i [Save]. W tym momencie kluczyk, który jest obecnie w stacyjce powinien sie zaprogramować a kontrolka zgasnąć. (po tej opercji kontrolka zaczyna migać o wiele szybciej niż wcześniej) Wybieramy [Done, Go Back], [Close Controller, Go Back - 06]. Wyłączamy zapłon. Wkładamy kolejny klucz i włączamy zapłon. Kontrolka powinna w ciągu 2s zgasnąć. Wylaczamy zaplon. Jezeli chcielismy zakodowac wiecej kluczy to teraz wkladamy kolejny i powtarzamy procedure. Na koncu uruchamiamy silnik ostatnim zakodowanym kluczem.

                    Silnik przez kilka minut odpala normalnie, ale kontrolka miga szybko.

                    Błędy poniżej:

                    Pierwsze zaraz po zaprogramowaniu kluczyka:

                    01179 - Incorrect Key Programming
                    35-00 - -
                    I błędy które wywala podczas mrugania diody w wolnym tempie i gdy silnik gaśnie po sekundzie.

                    Address 17: Instruments
                    Controller: 1U1 919 034 J
                    Component: A4-KOMBIINSTR. VDO V22
                    Coding: 02142
                    Shop #: WSC 00186
                    IMMO-IDENTNR: SKZ7Z0X0310719
                    1 Fault Found:
                    01176 - Key
                    07-00 - Signal too Low

                    -------------------------------------------------------------------------------
                    Address 46: Central Conv.
                    Controller: 1J0 959 799 AH
                    Component: 5C Zentral-SG Komf. 0001
                    Coding: 04097
                    Shop #: WSC 31480
                    2 Faults Found:
                    00849 - S-contact at Ignition/Starter Switch (D)
                    25-00 - Unknown Switch Condition
                    01179 - Incorrect Key Programming
                    35-00 - -

                    Komentarz

                    • djwyrebas
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 214

                      #11
                      jeśli dioda miga szybko, może pomóc odpięcie aku na ok 10 minut i ponowna próba.
                      Albo jak dajesz nową wartość, daj 2, zamiast jeden. U mnie było coś głupiego, ze wpisywałem 2, dawałem test, a pokazywalo się 1. dawałem 3, test i pokazywalo 2.
                      gazu, bo dogania nas starość!

                      Komentarz

                      • Krzych
                        Rider
                        • 2005
                        • 671

                        #12
                        Zamieszczone przez djwyrebas
                        jeśli dioda miga szybko, może pomóc odpięcie aku na ok 10 minut i ponowna próba.
                        raczej zostawić na załączonym zapłonie...

                        Radio oryginalne czy zmienione na inne?
                        DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                        www.chiptuning.katowice.pl
                        DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                        Komentarz

                        • MariuszM
                          Classic
                          • 2012
                          • 15

                          #13
                          Wybebeszone radio, wstawiłem inne, nie seryjne.

                          Już o tym czytałem właśnie teraz, ale nigdzie nie jest napisane, ze to może być przyczyną problemu. No chyba, że jestem w błędzie.

                          Z aku już próbowałem, nawet prostownik podłączyłem, żeby była pewność.

                          Komentarz

                          • Krzych
                            Rider
                            • 2005
                            • 671

                            #14
                            odłącz radio od instalacji i programuj...
                            DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                            www.chiptuning.katowice.pl
                            DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                            Komentarz

                            • MariuszM
                              Classic
                              • 2012
                              • 15

                              #15
                              Heh dziwna sprawa...

                              Poszedłem do auta zobaczyć tym sposobem http://www.youtube.com/watch?v=T_c9ZqVvvg4 czy w "podglądzie - tej drugiej ramce" będzie widać pilota po naciśnięciu, okazało się, że w tych ramkach jest not available, czyli wychodzi na to, że ten moduł komfortu nie obsługuje pilotów? A jest jakiś kluczyk z pilotem który był dorobiony?
                              W skodzie trzeba było wybrać inny kanał - bodajże 13 aby był podgląd na te funkcje.

                              Jak inaczej to sprawdzić czy ten moduł obsługuje piloty?

                              [ Dodano: Czw 03 Sty, 13 22:51 ]
                              Tak sobie czytam i czytam, i gdzieniegdzie można doczytać, że idzie wyłączyć immo, są nawet do tego specjalne "pierdolniki" - http://allegro.pl/immo-off-dezaktywa...920180079.html

                              Tylko jestem ciekaw jak to działa? Co z diodą, czy cały czas miga, w ogóle się nie zaświeca?

                              [ Dodano: Pią 04 Sty, 13 07:46 ]
                              Blad 00849 ogarniety. bezpiecznik byl uwalony. Ale niestety nic to nie pomoglo. rece mi juz opadaja.

                              Komentarz

                              • Krzych
                                Rider
                                • 2005
                                • 671

                                #16
                                Działaj po kolei, najpierw uporaj się z immo, a potem zaprogramowanie zdalnego sterowania, bo chyba mieszasz procedury.
                                Czy klucz ten klucz który posiadasz był przypisany do tego auta i odblokowywał immo?
                                DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                www.chiptuning.katowice.pl
                                DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                Komentarz

                                • K_Popiel
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 608

                                  #17
                                  Zrób tak jak pisze kolega Krzych, ogarnij kluczyk a potem pomyślimy o pilocie. Sprawdź jeszcze jedną sprawę:

                                  Sprawdź czy pastylka /transponder/ nadaje sie do zakodowania czy tez nie.

                                  [Select]
                                  [17 - Instruments]
                                  [Meas. Blocks - 08]
                                  Blok 022

                                  lub

                                  [Select]
                                  [25 - Immobilizer]
                                  [Meas. Blocks - 08]
                                  Blok 001
                                  Jesli wartosc w 3 polu jest 1 - pestka nadaje sie do zakodowania w pojezdzie, jesli wartosc jest inna - pestka nie nadaje sie do zakodowania
                                  // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                  ------------------------------------------------------

                                  Komentarz

                                  • MariuszM
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 15

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Krzych
                                    Czy klucz ten klucz który posiadasz był przypisany do tego auta i odblokowywał immo?
                                    Tak działał i normalnie szło jeździć samochodem z tym kluczykiem, nie było żadnego problemu, kontrolka nie migała itp.

                                    Problem powstał po próbie dodania pilota przez autocom`a.

                                    [ Dodano: Pią 04 Sty, 13 10:47 ]
                                    Kicha Panowie...

                                    Czyżby pestka w kluczyku poszła się kochać?



                                    Co teraz koledzy? Jak to ogarnąć najtańszym kosztem?

                                    Info o sterowniku



                                    [ Dodano: Pią 04 Sty, 13 11:21 ]
                                    Chyba już wiem co się stało... z kluczyka wyleciała pestka :shock:

                                    Sprawdzałem baterie zaraz po tej próbie z kodowaniem pilota i otwierałem kluczyk i to dziadostwo musiało gdzieś wypaść. Grrr...

                                    Jak wygląda sprawa z zakupieniem nowej pestki, taka podejdzie?

                                    Informacje o Transponder ID48 Megamos Vw Seat Skoda Audi - NOWY - 2921054969 w archiwum Allegro. Data zakończenia 2013-01-17 - cena 18 zł

                                    Komentarz

                                    • djwyrebas
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 214

                                      #19
                                      ruletka.
                                      Albo z twojej aukcji id 48
                                      albo id13
                                      Informacje o Megamos ID13 transponder chip transpondery ORYGIN. - 2413396692 w archiwum Allegro. Data zakończenia 2012-06-25 - cena 14,90 zł
                                      gazu, bo dogania nas starość!

                                      Komentarz

                                      • K_Popiel
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 608

                                        #20
                                        U Ciebie powinien być ID48, samochód rocznik 99 ?
                                        // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                        ------------------------------------------------------

                                        Komentarz

                                        • MariuszM
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 15

                                          #21
                                          Tak 99.

                                          Pojechałem do znajomego elektryka, dał mi 4 pestki - tylko nie wiedział co to jest dokładnie, jedną wtargał dokładnie z takiego samego kluczyka ale od polo, i żadnej nie widać w 3 polu, żadnej nie poszło zakodować :x

                                          Kurka wodna. Pokopię zaraz to auto

                                          Za chwilę, ma mi dzwonić kumpel co dorabia klucze czy czasami takiej nie ma.

                                          Komentarz

                                          • K_Popiel
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 608

                                            #22
                                            Jeżeli pestka była kodowana w innym aucie to jej u siebie nie zakodujesz, co innego kodowanie pestki, która już była w Twoim aucie zakodowana.
                                            // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                            ------------------------------------------------------

                                            Komentarz

                                            • MariuszM
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 15

                                              #23
                                              Zamieszczone przez K_Popiel
                                              Jeżeli pestka była kodowana w innym aucie to jej u siebie nie zakodujesz, co innego kodowanie pestki, która już była w Twoim aucie zakodowana.
                                              Aha no i wszystko jasne. Pewnie ma używki

                                              Zamówię z allgro oby dwa rodzaje, żeby potem nie domawiaćontować i zobaczymy.

                                              Komentarz

                                              • K_Popiel
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 608

                                                #24
                                                Zamieszczone przez MariuszM
                                                Kurka wodna. Pokopię zaraz to auto
                                                Tylko spokój Cię ratuje Auto nie jest tu nic winne, to Właściciel posiał pestkę
                                                // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                                ------------------------------------------------------

                                                Komentarz

                                                • MariuszM
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 15

                                                  #25
                                                  Człowiek jaki stary taki głupi. Żebym się pokapował prędzej to bym może ją znalazł, a teraz jak minął już tydzień i po podłodze chodziło kilka osób mogę szukać wiatru w polu.

                                                  Będę informował o postępach.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...